Deklaracja dostępności

Uniwersytet Warszawski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.plm.uw.edu.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 2020-06-01.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-10-19 .

Status zgodności z ustawą o dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • Kotwice (linki typu skoczki w obrębie strony)
    • Link do przeskoczenia do treści strony posiada komunikat w języku angielskim.
    • Link do przeskoczenia do treści strony istnieje ale jest uszkodzony.
  • Linki
    • Serwis posiada zduplikowane linki.
    • Serwis posiada odnośniki kontekstowe, których treść nie informuje jednoznacznie o celu.
    • Serwis posiada dodatkowe sterowanie opcjami dostępności, ale jest ono angielskojęzyczne.
  • Definicja języka/języków strony
    • Serwis posiada komunikaty w języku angielskim, dla których nie określono znacznika języka.
  • Pozostałe elementy sterujące strony
    • Elementy rozwijalne menu głównego nie są dostępne za pomocą klawiatury.
    • W serwisie występują problemy z obsługą menu rozwijalnego przy użyciu programu odczytu ekranu – brak komunikatu informującego, że menu zostało rozwinięte.
  • Elementy klikalne
    • Serwis posiada listy rozwijane, które nie są obsługiwane za pomocą klawiatury.
    • Elementy menu głównego nie są dostępne z poziomu klawiatury.
  • Dostępność wszystkich elementów na stronie
    • Elementy rozwijalne menu głównego nie są dostępne za pomocą klawiatury.
  • Wyszukiwanie w serwisie
    • Serwis nie posiada mechanizmu wyszukiwania.
  • Mapa serwisu, logika i zrozumiałość struktury, łatwość odnajdywania informacji
    • Serwis nie posiada mapy stron.
  • Inne zauważone problemy związane z dostępnością dla Screen Readera (opis i wskazanie miejsca)
    • Strony serwisu posiadają błędy w definicji elementów menu powodujące problemy programów odczytujących.
  • Kontrasty i kolorystyka strony
    • Serwis posiada elementy nie spełniające wymogów kontrastu.
    • Serwis może wymagać przełączenia w specjalny tryb kontrastowy dla spełnienia wymogów kontrastu.
  • Widoczność fokusa klawiatury
    • Serwis ukrywa widoczność fokusa klawiatury.
  • Dostępność elementów klikalnych
    • Serwis posiada elementy klikalne, które nie są obsługiwalne przy użyciu klawiatury.
  • Elementy dynamiczne strony
    • Strona posiada elementy dynamiczne, które nie są obsługiwalne przy użyciu klawiatury.
  • Slajdery
    • Serwis posiada slajdery bez możliwości sterowania przy użyciu klawiatury.
  • Wyróżnienie linków i innych istotnych elementów strony
    • Serwis posiada odnośniki wyróżnione tylko kolorem.
  • Walidacja html/css
    • W serwisie występują problemy z walidacją HTML.
  • Dostępność interfejsu użytkownika
    • Interfejs serwisu zawiera elementy trudne w obsłudze.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-12-28.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny: Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami UW.

Wyniki przeprowadzonej oceny zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej: Raport badania audytowego

Skróty klawiaturowe

Na stronie www.plm.uw.edu.pl nie zastosowano żadnych specjalnych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Osobą kontaktową w sprawach związanych z dostępnością tej strony internetowej jest Piotr Mostowski. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: e-mail: piotr.mostowski@uw.edu.pl, telefon (+48 22) 55 20 869. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Pełen wykaz budynków należących do UW wraz z informacjami nt. ich dostępności architektonicznej.